از بین بردن لک پوست صورت

از بین بردن لک پوست صورت

از بین بردن لک پوست صورت ایجاد لک صورت در زنان و مردان یک وضعیت ناخوشایندی است که همه ازش ناراحت هستند و به دنبال راهکار های درمانی برای از بین بردن لک صورت هستند که با مطالعه این مقاله به راهکارهای درمانی می پردازیم که چگونه لک صورت خود را از بین ببریم.

لک صورت چیست؟

از بین بردن لک پوست صورت به هر نوع تغییر رنگ، لکه یا نقصی گفته می‌شود که روی پوست ظاهر می‌شود. لیزر راز این لکه‌ها می‌توانند در اندازه، شکل و رنگ‌های مختلفی باشند و در هر قسمتی از صورت ایجاد شوند.

لک صورت به نشانه هایی مثل لکه، آکنه ها، تیرگی صورت، قرمزی ها، جوش صورت و تغییر رنگ صورت است که در پوست ظاهر می شود این لکه ها ممکن است از عواملی مثل محصولات لوازم آرایشی ناسالم و تغییرات هورمونی و … می باشد.

برخی از این لکه ها ممکن است به صورت دائمی روی پوست بمونه و برخی به طور موقت بوده است که قابل رفع است و می توانیم با راهکار هایی که میگیم این لک صورت را از بین ببریم.

شما می توانید اطلاعات مهم مثل عوارض بوتاکس چیست و رفع جای زخم و بهترین سن بوتاکس را نیز مطالعه کنید.

انواع لک صورت :

لک صورت لکه هایی هستند که با تغییر رنگ پوست مشخص می شوند. آنها می توانند در هر قسمتی از بدن ظاهر شوند، اما بیشتر در صورت دیده می شوند. لک صورت می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب، بارداری، تغییرات هورمونی و مصرف برخی داروها باشد. انواع مختلفی از لک صورت وجود دارد، از جمله:

لکه های قهوه ای:

این رایج ترین نوع لک صورت است. آنها معمولاً به رنگ قهوه ای یا قهوه ای مایل به خاکستری هستند و در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می شوند.

لکه های قهوه ای، که به لکه های پیری یا لکه های خورشیدی نیز معروف هستند، لکه های رایج پوستی هستند که معمولاً در نواحی در معرض نور خورشید مانند صورت، دست ها، شانه ها و پشت ظاهر می شوند.

ملاسما:

ملاسما، که به آن لکه های بارداری یا لکه های قهوه ای نیز گفته می شود، یک اختلال شایع پوستی است که باعث ایجاد لکه های قهوه ای، قهوه ای مایل به خاکستری یا آبی مایل به خاکستری روی پوست می شود.

لکه های پیری:

این لکه های قهوه ای یا سیاه هستند که معمولاً روی دست ها و صورت افراد مسن ظاهر می شوند. لکه های پیری، که به لکه های قهوه ای یا لکه های کبدی نیز معروف هستند، لکه های تیره ای هستند که روی پوست ظاهر می شوند. این لکه ها صاف و به رنگ قهوه ای، قهوه ای مایل به خاکستری یا سیاه هستند. لکه های پیری بیشتر در نواحی از پوست که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، مانند صورت، دست ها، گردن و سینه ایجاد می شوند.

از بین بردن لک پوست صورت

جای جوش:

این لکه ها پس از از بین رفتن جوش باقی می مانند. آنها معمولاً قهوه ای یا قرمز هستند. جای جوش، که به اسکار آکنه نیز معروف است، نوعی لک یا فرورفتگی روی پوست است که پس از بهبود یافتن جوش باقی می ماند. جای جوش می تواند در هر قسمت از بدن که جوش زده باشد، ایجاد شود، اما بیشتر در صورت، پشت و قفسه سینه دیده می شود.

لکه های عروقی:

این لکه ها ناشی از رگ های خونی شکسته هستند. آنها می توانند قرمز، صورتی یا بنفش باشند. لکه های عروقی، که به ضایعات عروقی نیز معروف هستند، نواحی غیرطبیعی از رگ های خونی هستند که در سطح پوست ظاهر می شوند. این لکه ها می توانند در هر قسمت از بدن ظاهر شوند، اما بیشتر در صورت، گردن و سینه دیده می شوند. لکه های عروقی می توانند در اندازه ها، رنگ ها و اشکال مختلف ظاهر شوند.

درمان از بین بردن لک پوست صورت

کرم ها و لوسیون های موضعی:

  • هیدروکینون: این ماده رایج ترین داروی موضعی برای لک های هایپرپیگمانتاسیون است. هیدروکینون با مهار تولید ملانین، به روشن شدن پوست کمک می کند.
  • کوجیک اسید: این اسید طبیعی از قارچ کوجی بدست می آید و به روشن شدن پوست و محو شدن لکه ها کمک می کند.
  • اسید آزلائیک: این اسید ضد التهاب و آنتی باکتریال، به روشن شدن پوست و کاهش لکه ها کمک می کند.
  • آربوتین: این ماده مشتق شده از گیاهان، به روشن شدن پوست و محو شدن لکه ها کمک می کند.
  • رتینول: این مشتق ویتامین A، به افزایش گردش سلولی پوست و محو شدن لکه ها کمک می کند.

2. درمان های لیزری و نوری:

  • لیزر درمانی: لیزرها می توانند با هدف قرار دادن ملانین اضافی در پوست، به روشن شدن لکه ها و یکدست شدن رنگ پوست کمک کنند.
  • نور درمانی: دستگاه های نور درمانی با استفاده از نورهای شدید، به روشن شدن لکه ها و تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست کمک می کنند.

3. لایه برداری شیمیایی:

لایه برداری شیمیایی شامل استفاده از محلول های شیمیایی برای از بین بردن لایه بیرونی پوست و تحریک تولید سلول های پوستی جدید است. این امر می تواند به محو شدن لکه ها و روشن شدن پوست کمک کند.

4. میکرودرم ابریژن:

میکرودرم ابریژن شامل استفاده از دستگاهی برای سایش لایه بیرونی پوست و تحریک تولید سلول های پوستی جدید است. این امر می تواند به محو شدن لکه ها و روشن شدن پوست کمک کند.

از بین بردن لک صورت با خمیردندان

برای از بین بردن لک صورت با استفاده از خمیر دندان، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:
1. انتخاب خمیردندان: از یک خمیر دندان حاوی آنتی باکتریال و مواد از حالت سفید کننده استفاده کنید.
2. پاک‌کنندگی: پوست صورت خود را کاملاً تمیز کنید تا خمیر دندان بهتر جذب شود.
3. استفاده از خمیر دندان: مقدار کمی خمیر دندان را روی لکه صورت خود بمالید و با حرکات ملایم دایره‌ای، آن را در نقطه لکه مالید.
4. خشک کردن: لکه را تا زمان خشک شدن خمیر دندان روی پوست رها کنید.
5. شستشو: پس از خشک شدن خمیر دندان، با آب گرم لکه را بشویید تا خمیر دندان کاملاً از صورت شما پاک شود.
6. تکرار: این روش را می‌توانید هر روز تکرار کنید تا لکه روی صورت شما کمتر و بهتر شود.

برترین مقالات

2 پاسخ

  1. سلام مطالب خیلی عالی بود و رو صورتم لک داشتم از راهکار هایی که بیان کردید استفاده کردم الان لک صورتم کمرنگ شده و خیلی خوشحالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This is a test site
Build with Digits